Klima aletinin tarihi âdemiyet denli eskidir. İlk insanoğlu üst ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor kurmak bâtınin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hâkim sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak bâtınin su gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya sarrafiyelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk muhteşem yararlanma meydanını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hin 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail fen gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya sarrafiyelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, elan aldırmaz ve feyizli evetşayabilmek bâtınin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima gösteriş olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut kâryerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam rağbet etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok tadil başüstüne. Bundan sonra klima sıfır kâryerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce kâryerlerinde geniş olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor aletı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece yazın ferahlamak bâtınin kullanılan bir alet olmaktan çıavratp, kışın da ısınmak bâtınin tercih edilen alet yapmıştır. Klima yararlanma alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye sarrafiyelamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz karar ita sürecinde epey karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana amelî seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, sadık montaj icraatının binalmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ittihaz maliyetinin indinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima aletı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak küçümencik bir sondaj binalmalıdır.