Logo nedir? Söz fehvaı olarak hakikat kontralığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği üzere, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan nefer veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı az çok önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çallıkışmasını yapacak nefer veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde etkinlik gösteren teamülletmelerin ekseri logoları kolü simgeleme fiyat. Lakin yekten bir küme kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan gerçekten marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza akva adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çallıkışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, zorlamasız anlaşılır, yolırlanması zorlamasız, olası olduğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çeşit baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim hüsran verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine şık olmalıdır. üste kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıteselsül lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem da temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket derunin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bilim çok önemlidir.